sobota, 20 marca 2010

Samsung D900i - simlock

Post z serii pratycznych. Znajomy przyniósł mi dzisiaj Samsunga D900i z prośbą o usunięcie blokady simlock. Z ciekawości sprawdziłem, czy można usunąć blokadę bez potrzeby podłączenia kabla serwisowego. Jak się okazało w/w model podatny jest na alternatywne zdjęcie zabezpieczenia.
Przed wykonaniem poniższych czynności należy wykonać kopię danych zawartych w telefonie, ponieważ jeden z kodów odpowiedzialny za jest restartowanie pamięci eeprom do domyślnych ustawień. Następnie przystępujemy do usuwanie bloady:
- wprowadzamy kod *2767*2878# : telefon wykona restart pamięci (cyfry 2878 mogą zostać wyświetlone jako myślniki)
- wyłączamy telefon, wyjmujemy baterię
- do gniazda na kartę sim wsuwamy do połowy obcą kartę (ważne, aby kart nie miała kontaktu ze stykami gniazda SIM),
- wkładamy baterię, jednocześnie uważając, aby nie wsunąć do końca karty SIM (karta będzie delikatnie wygięta)
- uruchamiamy telefon (telefon powinien wyświetlić informację INSERT SIM, jeśli prosi o kod blokady sieci - mamy za daleko wsuniętą kartę)
- wsuwamy przy włączonym telefonie kartę SIM do końca
- wykonujemy pełen restart telefonu przy pomocy kodu: *2767*3855#
- telefon uruchomi się ponownie z pominięciem informacji o błędnej karcie
- zmieniamy hasło NCK przy pomocy kodu: *7465625*00000000*00000000#
- telefon wyświetli informację o włączeniu blokady sieci
- wyłączamy blokadę sieci kodem: *7465625*00000000#
- telefon wyświetli informację o wyłączeniu blokady sieci

Po ponownym uruchomieniu telefonu mamy aparat pozbawiony blokady simlock, pozostaje jedynie wgranie ponownie kopii zapasowej danych użytkownika.

Za zakończenie tradycyjnie coś dla ucha. "Dobry chłopak był i mało pił ...." :)


14 komentarzy:

Wielki Bakaliarz pisze...

Widzę, że w kąciku TV KACZORA dobra piosenka. Tak trzymać!

Anonimowy pisze...

Wszystko ok tylko nie wiem o co chodzi z tym kodem nck. Jak go zmienić? Wpisać normalnie jakbym wybierał numer? Sory jestem totalnie zielony w tych sprawach:) Dla mnie i tak jesteś wielki;D Jeżeli możesz to napisz do mnie jak to zrobić - kiwi3006@tlen.pl gg:10451768

Hubert Koczorowski pisze...

Kody wpisujesz w standardowy sposób, tak jakbyś wybierał numer.

Anonimowy pisze...

wpisalem ten kod nck i pisze ze operacja niedozwolona help gg;p 6657817

Unknown pisze...

po wpisaniu pelnego resetu telefon wlancza sie po chwili i zostaje na powitaniu nic wiecej sie nie dzieje

Anonimowy pisze...

no mam identyczny problem, wyświetla sie powitanie i dalej nic sie nie dzieje

Anonimowy pisze...

wszystko byłoby ok gdyby nie to, że ostatnie 2 kody podałeś błędne. Pierwszy kod to: *7465625*638*00000000*00000000# po którym pokaże się: włączono blokadę sieci a drugi, wyłączający już simlocka na stałe to:#7465625*638*00000000# teraz powinno działać, u mnie się sprawdziło

Anonimowy pisze...

też mam ten sam problem że telefon włącza się i zostaje na ekranie powitalnym ;/ co robić?

Hubert Koczorowski pisze...

Uruchom telefon bez karty i spróbuj wpisać kod: #*7337#

Sergiusz Olszewski pisze...

Muszę powiedzieć, że na DarioMod mam pewne problemy. Po full resecie telefon uruchamia się ponownie sam od siebie co minutę (co działo się też po wgraniu moda). Ale sposób z na-wpół włożoną kartą jest naprawdę dobry.

Anonimowy pisze...

ten sposób u mnie zadziałał:

http://telefonysamsung.pl/simlock/samsung-d900i

Anonimowy pisze...

zajebiscie działa :D

Anonimowy pisze...

Witam, czy u Was też te kody nie usuwają simlocka na stałe, u mnie jak wyłączę i włączę telefon to wraca blokada sieci.

Anonimowy pisze...

20-08-2016 r. Próbowałem zdjąć patrząc w wiele blogów i dupa !
Tu udało mi się za pierwszym razem !
Dziki Pozdro Grzesiek