czwartek, 18 marca 2010

Outlook i błąd biblioteki mso.dll

Dzisiaj trafiłem na problem z uruchomieniem Outlook'a w wersji 2003 (zainstalowany w systemie Win XP Pro). Program przy uruchomieniu wyświetlał różne błędy związane z ładowaniem biblioteki mso.dll. Pierwsza myśl - dodatki/pluginy - w trybie awaryjnym programu Outlook wyłączyłem plugin systemu antywirusowego. Outlook jak nie działał, tak nie działa. Wtedy przyszła kolej na opcję w menu POMOC -> SKANUJ I NAPRAW. Proces zakończył się bez większych problemów, ale bez zamierzonego efektu. Zauważyłem, że przyczyna problemu leży po stronie tylko konkretnego użytkownika. Pozostałe konta w obrębie komputera nie wykazywały nieprawidłowości.

Problem udało się rozwiązać poprzez modyfikację pliku outcmd.dat. Plik ten znajduje się domyślnie w lokalizacji "C:\Documents and Settings\\Dane aplikacji\Microsoft\Outlook". Plik odpowiedzialny jest za niestandardową konfigurację pasków narzędziowych w aplikacji. Wystarczy zmienić jego nazwę na np: "outcmd.dat.bak" (nie preferuję w trakcie testów usuwania pierwotnych wersji plików). Przy ponownym uruchomieniu program Outlook utworzy plik według domyślnych szablonów, a ustawienia pasków zostaną wyzerowane. Prosta czynność pozwoliła usunąć problem. Przyczyna ? Niestety z relacji użytkownika nic konkretnego nie wynikało ...

Tradycyjnie na zakończenie posta link do materiału audio-video. Tym razem będzie to piosenka, która powróciła do mnie jak bumerang. Znalazłem w szufladzie stary telefon i z ciekawości przejrzałem sobie jego zawartość. Znalazłem w nim m.in. kawałek, który przez dłuższy czas służył mi jak dzwonek. Polski zespół, którego będzie można posłuchać na tegorocznym Off Festiwal w Katowicach.


2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Genialne w swojej prostocie!

Anonimowy pisze...

Genialne. U mnie też rozwiązało problem z uruchomieniem Outlooka.
Dzięki!