poniedziałek, 22 marca 2010

Masz touchpad Synaptics ? Masz multitouch!

Dzisiaj przetestowałem najnowsze sterowniki do touchpada Synaptics, gdyż znalazłem informację o możliwości korzystania z opcji multitouch nawet w urządzeniach, które miały tej opcji nie obsługiwać. Paczkę ze sterownikami można pobrać z serwera ftp należącego do Hewlett-Packard:


Nie są to modyfikowane sterowniki (posiadają certyfikat WHQL). Testy na chwilę obecną przeprowadziłem na już leciwym notebooku HP Comapaq nx7400, pracującym pod kontrolą Windows XP Professional. Instalacja przebiegła bez problemów, a na zakończenie wymagany był ponowny rozruch komputera. Po starcie w ustawieniach zaawansowanych myszy pojawiają się dodatkowe opcje związane z konfiguracją naszego touchpada. Oto przykłady dodatkowych opcji:
- przewijanie w pionie i poziome:

- obsługa trzech palców (uruchomienie wskazanej aplikacji po przytrzymaniu na touchpadzie trzech palców jednocześnie):
To tylko dwa przykłady konfiguracji. Do wyboru mamy jeszcze "gesty przy pomocy trzech palców", "strefy kliknięć", czy też "EdgeMotion" (ta opcja była już chyba w poprzednich sterownikach).

Jak potwierdzają źródła na hadwarezone.com, sterowniki bez problemu radzą sobie z innymi notebookami wyposażonymi w rozwiązanie firmy Synaptics. Ja już zacząłem korzystać w multitoucha i znajduję on zastosowanie w codziennej pracy.

2 komentarze:

Jankes pisze...

Ja nie mam i co mi zrobisz? ;P a poza tym - to dlaczego o takich rzeczach dowiaduję się na samym końcu??

Hubert Koczorowski pisze...

Zawsze możesz spróbować :) to u siebie uruchomić (zależy jaką masz wersję sprzętową touchpada). A dlaczego na końcu ? :) to chyba nie do mnie to pytanie.