wtorek, 16 grudnia 2008

Ikona 'Miejsca Bluetooth' - usunięcie z pulpitu

W ostatnim czasie korzystam z wielu urządzeń wyposażonych z interfejs bluetooth (słuchawka, myszka, dwa telefony). Standardowy konfigurator mało mnie zadowalał, dlatego postanowiłem przetestować inne oprogramowanie. Wybór padł na Bluesoleil w wersji 6.4. Oprogramowanie to znałem z kilku poprzednich wersji i wiedziałem, że będzie idealnie nadawało się do moich potrzeb. Szybka instalacja i konfiguracja, teoretycznie po sprawie. Jedna tylko rzecz zwróciła moją uwagę, otóż przyzwyczajony jestem do minimalistycznego pulpitu (3 ikony podstawowe i nic wiecej), a tu na pulpicie pojawiła się dodatkowa ikona o nazwie 'Miejsca Bluetooth'. Brakowało przy niej opcji usuń w menu kontekstowym oraz możliwości przeniesienia jej do kosza. Oto ona w całej okazałości:


Jedynym sposobem na jej usunięcie jest edycja rejestru systemowego. W pierwszej kolejności należy uruchomić edytor rejestru: Start-> Uruchom->regedit. Profilaktycznie zalecane jest wykonanie kopii zapasowej całego rejestru lub tylko klucza, który będzie modyfikowany/usuwany. Przechodzimy do następującej gałęzi:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Desktop\NameSpace

Następnie szukamy wpisów odpowiedzialnych za naszą ikonę od bluetooth. W moim przypadku wyglądało to następująco:


Wykonujemy eksport niniejszego klucza, a następnie usuwamy go. Po zamknięciu edytora rejestru odświeżamy pulpit w celu pozbycia się ikony 'Miejsca Bluetooth'. Operacja bardzo prosta do wykonania, a cieszy oko brakiem zbędnej (jak dla mnie) ikony.

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

wystarczy użyc kreatora oczyszczania pulpitu, przeniesie nam ikonke do folderu, a folder mozna juz usunac bez problemu ;)

Ja, moja pasja i ja. pisze...

Sposób z kreatorem działa na Win XP, system Vista jest pozbawiony tej opcji.

Anonimowy pisze...

Skorzystałem. Dzięki.
Janusz M.

Anonimowy pisze...

mam viste i nie działa mi to. trzeba usunąć te dwa pliki czy ten na górze tylko?

Hubert Koczorowski pisze...

Usuwasz tylko wpis z rejestru i odświeżasz pulpit (wtedy powinna zniknąć ikona Moje Miejsca Bluetooth). Dla ikony na pulpicie domyślnie nie ma dostępnej opcji USUŃ.

Anonimowy pisze...

Przydatna informacja.
Również jestem zwolennikiem
minimalizacji pulpitu i ta
ikona trochę mi zawadzała.

Anonimowy pisze...

Dzięki wielkie:)
Tego szukałem.
Po instalacji BlueSoleil utworzyło mi ikonkę i nie mogłem jej usunąć.
Teraz już jej nie ma.

Anonimowy pisze...

to lubię :)
pierwszy rezultat z google i od razu trafne i proste rozwiązanie :)
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

super, dziala dzieki!