niedziela, 30 listopada 2008

Winamp - error R6025

Włączam komputer i ... prawie jak każdy użytkownik wykonuję serię czynności do których się przyzwyczaiłem. Oprócz uruchomienia komunikatora, klienta poczty, obowiązkowo na pulpicie musi pojawić się coś do odtwarzania muzyki. W moim przypadku jest to znany i lubiany Winamp (podobno o gustach się nie dyskutuje, ale do Foobara jakoś nie mogłem się przekonać). Muzyka towarzyszy mi nieustannie w trakcie korzystania z komputera. Ku mojemu zdziwieniu, szybkie wciśniecie przycisku PLAY i ... oczom ukazał się błąd.



Po kliknięciu 'OK' aplikacja zakończyła swoje działanie. Sprawdziłem ponownie - bez efektu. Zauważyłem również, że problem ten występuje w trakcie ładowania utworów do playlisty. Pierwsze podejrzenie 'Coś uszkodziło pliki Mp3?!'. Trop okazał się błędny, ponieważ w Foobarze usłyszałem znajome dźwięki. Reinstalacja Winampa do najnowszej wersji (5.541) z wcześniejszym usunięcie plików z AppData oraz Program Files - brak rezultatu. Nie korzystam z żadnych dodatkowych pluginów oraz komunikatora GG, który jest strasznie powiązany z Winampem i powoduje często problemy. Po 15 minutach zabawy z błędem udało się znaleźć rozwiązanie. Oczyszczenie rejestru systemowego z wszystkich wpisów po Winampie i ponowna reinstalacja (element konieczny to oczywiście kopia zapasowa rejestru). Kilkanaście skomplikowanych operacji w odtwarzaczu i efekt osiągnięty - brak błędów. Ciekawy jestem co mogło spowodować ten problem ... mam nadzieję, że szybko nie będę musiał go oglądać.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

nauczylem sie bardzo wiele